Lambda sonda – je res nepogrešljiv sestavni del vsakega avtomobila?
Lambda sonda je v današnjem času nepogrešljiv sestavni del vsakega avtomobila. Ne glede na to, ali ima bencinski ali dizelski motor. Lambda sonda je v bistvu merilni instrument, ki meri vsebnost kisika v izpušnih plinih in daje podatke centralnemu motornemu računalniku o izpušnih plinih in vsebnosti sestave le teh. Motorni računalnik je programiran tako, da na osnovi podatkov, pridobljenih od lambda sonde, prilagaja in spreminja količino goriva v mešanici za izgorevaje. Na ta način uravnava sestavo izpušnih plinov in zmanjša škodljive izpuste v ozračje.
Kako pa je z novejšimi vozili?
Novejša vozila imajo praviloma dve lambda sondi. Prva, ki meri izpuhe pred katalizatorjem in druga, ki sporoča podatke o izpušnih plinih za katalizatorjem. Redki motorji in izpušni sistemi pa imajo celo štiri lambda sonde.
Kdo je vodilni pri lambda sondah?
Bosch je vodilna blagovna znamka v proizvodnji lambda sond, tako v prvi vgradnji pri izdelavi avtomobilov v tovarnah, kot pri poprodajni ponudbi (angleško aftermarket = poprodaja).
Bosch lambda sonda se proizvaja v dveh različicah. Univerzalna sonda, ki se lahko vgradi predvsem pri starejših motorjih in novejša različica, ki je enakovredna originalu. Bosch je tudi eden od dobaviteljev za prvo vgradnjo pri večini Evropskih avtomobilskih znamk.
Kako deluje?
Kako deluje lambda sonda, je večini voznikom in uporabnikom neznanka. S tem se le ti srečajo šele takrat, ko na armaturni plošči zasveti lučka, ki opozarja, da je nekaj narobe in je potrebno obiskati servisno delavnico. S servisnim svetovalcem in avtomehanikom se naredi diagnoza in v nadaljevanju se odpravi napaka. Napaka se vedno odpravi z zamenjavo lambda sonde, ker druge pomoči ni.
Kaj je glavni cilj lambda sonde?
Glavni cilj lambda sonde je ustvariti pogoje, da je v izpustu izpušnih plinov čim več kisika in čim manj ostalih, zdravju škodljivih delcev.
Menjavo lambda sonde je vedno treba zaupati strokovnjaku serviserju ali avtomehaniku z izkušnjami.
Zamenjava je relativno enostavna in ne potrebuje naknadnega programiranja s testerjem. V primeru, da ne upoštevamo lučke na armaturni plošči, ki nas opozarja na okvaro lambda sonde, se nam poveča poraba goriva. Dodatno se tudi polni katalizator z neizgorelimi delci. Vse to na koncu pomeni več stroškov vzdrževanja. Priporočilo je, da mora biti lambda sonda vedno brezhibna.
In še poglej graf spodaj:
Za ugoden nakup lambda sonde se obrnite na spletno trgovino www.kruno.si.