Za tiste, ki vas zanima internetna prodaja, so spodaj podrobno podani odgovori na 4 najpohostejša vprašanja v zvezi s prodajo preko spleta. Kaj je spletna prodaja, kako začnete s prodajo preko interneta, ideje za izdelke, ki jih lahko prodajate preko interneta in spletne trgovine ter kateri so najpomembnejši elementi uspešne spletne trgovine.
Projekcija predvidene online prodaje na svetovni ravni kaže spodnjo sliko (vir 1 – Whathotnow)
Kazalo
Kaj je spletna prodaja
Spletna prodaja (tudi: internetna prodaja) je pojem preko katerega razumemo razvoj prodajnega kanala preko spleta. Prodaja, sama po sebi, lahko poteka na različne načine:
- direktna prodaja
- prodaja od vrat do vrat
- prodaja v fizičnih trgovinah in salonih
- kataloška prodaja
- telefonska prodaja
- prodaja na sejmih, ipd…
- internetna prodaja
Izmed vseh naštetih kanalov se podjetja, ki jih zanima internetna prodaja, zanimajo za to, da vzpostavijo delujočo in učinkovito prodajo svojih produktov in storitev preko spleta.
Glede na to, da je splet izjemno velik, na njem pa nastopa nešteto t.i. spletnih platform, je za uspeh internetne prodaje odvisno, kateri spletni kanal bomo za prodajo preko interneta, izbrali.
Kako začeti z internetno prodajo
Z internetno prodajo začnete po naslednjih korakih:
- določite panogo v kateri želite prodajati
- določite spletne kanale in pot kako želite prodajati
- določite aktivnosti, taktike spletne prodaje
NAMIG: Za tiste, ki šele začenjate s spletno prodajo, je na povezavi Najpomembnejše točke preden se zapodite v spletno prodajo, podrobno razloženo kako definirate produkt, kako se odločite ali boste prodajali sami ali z zunanjo pomočjo, kako izberete ustrezen promocijski kanal in kako izberete ustrezno prodajno taktiko.
Kako izberete panogo v kateri želite prodajati
Panogo v kateri se želite lotiti prodaje preko interneta izberete na podlagi vaših ambicij po prodaji. Tisti, ki ste nagnjeni k temu, da želite na hitro nekaj prodajati, se boste najbrž podali v prodajo artiklov in v panogo, kjer se, preko interneta, proda največ stvari. Sem spadajo npr. kozmetika, nakit, oblačila, prehrana, ipd…
V kolikor želite vašo internetno prodajo zastaviti bolj dolgoročno, se prodaje lotite v tisti panogi v kateri se sami počutite dobro. Mogoče že kaj veste o izdelkih in storitvah, mogoče so vam določeni artikli kot hobi v vašem dosedanjem življenju, itd…
Tisti, ki stavite na dolgoročno vzpostavljen sistem prodaje, se zavedajte, da je več let vzdržno delati v prodaji, samo tistega, v čemer uživate. Na ta način lahko npr. prodajate na internetu svoje znanje, storitve, izdelke, ki jih izdelujete v prostem času, itd….
PREBERITE ŠE: Intervju s strokovnjakom iz področja spletnega marketinga, v članku Trženje izdelave stopnic preko spleta.
Kako izberete spletne kanale za prodajo preko interneta
Spletni kanali, kjer je mogoče prodajati artikle in storitve so zelo različni. Obstajajo socialna omrežja, spletne trgovine, YouTube, email prodaja, itd…
A ni vsak spletni kanal primeren za prodajo vsega.
Na YouTubu se npr. bolje prodajajo informativne storitve, preko spletne trgovine lahko prodajate končne izdelke (drugih ali lastne), ki imajo vnaprej znano ceno.
Preko t.i. lead generation spletnih strani se prodajajo storitve (znanja, tečaji, …).
Preko Amazona se lahko lotite prodaje na svetovni trg. Na Googlu se prodajajo odlično dražji artikli, o katerih kupci predhodno radi pridobijo informacije in se odločajo o nakupu dlje časa.
Spletni kanal za prodajo izberete tako, da najdete za svojo vrsto produktov in storitev, ustrezni kanal.
PREVERITE ŠE: Učinkovita spletna stran in učinkovit (plačljiv in brezplačni) spletni nastop
Kako določite taktiko prodaje preko interneta
Taktiko spletne prodaje določite tako, da začnete s prodajnimi in promocijskimi aktivnostmi najprej na tistem spletnem kanalu, ki ste ga predhodno (zgoraj) izbrali kot primarnega za prodajo vaših artiklov in storitev.
Na primarno izbranem spletnem kanalu začnete spremljati vaše konkurente in njihovo taktiko spletne prodaje. Potem poskušate najprej ubrati njihove prodajne taktike, hkrati pa jih poskušate “začiniti” s svojjo osebno (branding) noto.
Ko ste “osvojili” taktike prodaje vaših konkurentov (na primarno izbranem spletnem kanalu), se lotite taktik, ki so edinstvene za vašo blagovno znamko, produkt ali storitev.
Ko na izbranih primarnih spletnih kanalih (ali enem) izvajate taktike konkurentov in lastne taktike prodaje, se lotite prodaje preko interneta, preko dodatnih in drugih spletnih kanalov.
NAMIG: Če ta zapis slučajno berete že kot lastnik obstoječe in postavljene spletne trgovine in vas internetna prodaja zanima iz vidika tega kako povečati prodajo v svoji spletni trgovini, so na povezavi Kako povečati prodajo, predstavljeni 3 primeri, ki nazorno pokažejo ideje kako se enostavno lahko poveča spletna prodaja,
Ideje za spletno trgovino
Če iščete dobre ideje za spletno trgovino, se danes v online trgovinah odlično prodajajo najrazličnejše storitve in produkti:
- oblačila in obutev, še posebej T shirt majice
- nakit in kozmetika
- prehranska dopolnila
- šopki, rože, cvetje
- športni pripomočki
- ure in telefonski ovitki
- oglaševalske storitve
- pohištvo
- storitve za odpravljanje najrazličnejših tegob in težav (depresija, …)
Primer – Kako spletna trgovina Sanjski-Sopek.si uspešno preko interneta prodaja šopke rož
Kupci rož in ljubitelji najrazličnejšega cvetja, zanesljivo zelo dobro poznajo spletno trgovino Sanjski-Sopek.si, saj je ta, ravno s šopki rož, ki so resnično nekaj posebnega, naredila, že pred časom, svoj velik preboj v internetni prodaji preko Googla.
Če ste tudi sami v panogi cvetja in najrazličnejših suhih in tudi svežih roč, morate definitivno o tem kako naj izgleda vaša internetna prodaja, pogledati na spletno stran šopki rož Sanjski-Sopek:
Primer – Kako spletne strani učinkovito preko spleta prodajajo/vnovčujejo finančne storitve (npr. izkaze poslovnih izidov podjetij,…)
Slovenska bonitetna hiša Prva bonitetna agencija d.o.o. iz Maribora, preko interneta, več kot odlično, trži svoj program ebonitete.si (ki omogoča podjetjem in ostalim poslovnim subjektom, da pridobijo bonitetno oceno poslovnih partnerjev na podlagi bilanc stanja in izkazov poslovnega izida).
V njihovem programu so zajeta vsa slovenska podjetja, preko bilanc stanja in izkazov poslovnih izzidov, pa program opredeljuje bonitetno oceno vsakega podjetja posebej. S tem pridobijo podjetja odlične informacije o tem s kom poslujejo ali s kom poslovati v prihodnosti. Kaj povesta bilanca stanja in izkaz poslovnega izida podjetja, preberite na povezavi.
Kako poteka učinkovita internetna prodaja pohištva
Kdo od kupcev pohištva ne pozna spletne trgovine Pohistvo123.si, ki se je kot spletna trgovina, že pred leti, odlično pozicionirala predvsem z uspešno prodajo pohištvenih elementov, kot so npr. počivalniki in gugalniki, kasneje pa je udobnim in kompaktnim počivalnikom, začela dodajati še ostale programe pohištva.
Ali pa, kdo ne pozna še bolj specifične prodajalne pohištva za otroke, Pikapolonica.si, ki je za marsikaterega mladega starša in par, prva izbira, ko se mora kupiti previjalna komoda, otroška postelja ali katerikoli drugi kos pohištva za novorojenčka oz. dojenčka in njegovo sobico.
Prodaja pohištva preko interneta je sigurno nadvse donosna, a je seveda, tako kot pri vsaki drugi stvari v življenju, k internetni prodaji potrebno pristopiti z glavo in z načrtom.
Zgoraj prikazanima primeroma, jim, le boste pogledali na njihove spletne strani, to več kot očitno, zelo dobro uspeva.
Dodatna ideja za internetno prodajo – otroška oblačila
Ko smo že pri otrocih, se kar se tiče internetne prodaje, na spletu zelo dobro prodajajo tudi otroška oblačila. V Sloveniji je ena bolj znanih spletnih trgovin, ki prodaja specifična oblačila za otroke, dojenčke in novorojenčke (ter mamice nosečnice) spletna trgovina Bambini, ki isto pot internetne prodaje, kot ubira na domačem trgu, ubira tudi na Hrvaškem trgu, s svojo spletno trgovino Bambini.hr. V njej najdete otroške trenirke, otroške majice in praktično vse za otroke.
Elementi uspešne spletne trgovine
K osnovnim elementom uspešne spletne trgovine sodi naslednje:
- sestava čim bolj natančnega prodajnega načrta za prodajo na spletu
- jasen fokus kaj želimo prodajati
- analiza konkurence in njihovih prodajnih pristopov na interneti
- vzpostavitev discipline za izvajanje spletno prodajnih in marketinških, potrebnih aktivnosti
- odločitev ali in s koliko marketinškega buudžeta se boste lotili spletne prodaje
Internetna prodaja ni težka!
V praksi, dejansko ne zahteva toliko (pravzaprav zelo malo) računalniškega znanja, kot veščine komuniciranja, veščine prodaje in veščine priprave ustreznih spletnih vsebin, za posamezne spletne kanale, na katerih se bo vaša internetna prodaja, pretežno odvijala.
Viri:
1 – Whatshotnow