Spletni kanali – Kaj so spletni kanali

V svetu spletnega marketinga se pogosto pojavlja pojem spletni kanali. Ali veste kaj to pomeni? Se zavedate, kako pogosto se v svojem času na internetu srečujete z njimi? Kot vidimo po sami besedi vidimo, da so spletni kanali povezani s spletnima marketingom. Kako? Z MatijaZajšek.com se lahko o digitalnem in spletnem marketingu naučite vse kar je potrebno vedeti, da se uvrstite na prvo mesto na Googlo.  

V tem članku bomo podrobneje opisali kaj sploh spletni kanali so in čemu so namenjeni. 

spletni kanali

Kaj so spletni kanali

Spletni kanali so internetne platforme skozi katere lahko poteka prodaja produktov, storitev, ali pa kroženje informacij in podatkov. Z večino od teh kanalov ste najverjetneje zelo dobro seznanjeni, mi smo tukaj, da vam razložimo na kakšne načine lahko skozi njih poteka spletni marketing. Skozi spletne kanale lahko poteka samo spletni ne pa tudi digitalni marketing, saj sta to različna pojma. Spletni marketing se lahko nanaša na spletne kanale ne pa tudi na ostale digitalne kanale, kot so na primer TV oglasi, Radio oglasi ipd.

Recimo, da ste se odločili pričeti spletni marketing preko Googla. Prodajati želite preko svoje spletne strani, ki vam je ni potrebno zgraditi sami. Spletne strani lahko kupite v vrednosti od 500 do 5000 evrov. Seveda, ne rabite kupiti strani, da bi pričeli s spletno prodajo. Za to obstajajo neplačljive promocije in plačljivo spletno oglaševanje.

Ko izberete vaš način prodaje se lahko posvetite kanalom na katerih boste razvijali svojo spletno stran.

Kateri spletni kanali obstajajo

V svetu spletnega marketinga obstaja veliko različnih spletnih kanalov, prodajate pa lahko iz večih naenkrat. Za to morate poznati vse, ki obstajajo in kaj so njihove prednosti in slabosti.

Med nekatere najbolj obiskanih spletnih kanalov spadajo:

  • Google
  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Twitter

Kot omenjeno, se lahko za spletno prodajo razširite na več od teh kanalov in na vsakem razvijate svojo spletno stran. 

Pri izbiri vam najugodnejših kanalov spletne prodaje skušate upoštevati mesečni promet, njihovo priljubljenost in namen vašega produkta oz. storitve. S tem boste delovali na kanalu, ki bo vaši strani najbolj primieren in pridobili bralce, ki se bodo za vaš izdelek zanimali. 

Vaš cilj na vsaki platformi je pridobiti čim več bralcev. To lahko za različne kanale pomeni različen pristop. Na Googlu bo naj vaš cilj uvrstitev na prvo stran. Pri tem vam najbolje pomaga optimizacija spletnih strani, ki jo lahko skozi leta izboljšate. Na Instagramu, Twitterju in Linkedinu si morate pridobiti čim večje število sledilcev, medtem ko na YouTubu zbirate naročnike. 

Za vsakega od teh ciljev boste svojo spletno stran morali preoblikovati, da se bo temu prilegala. Priporočeno je, da zato izberete prodajo na platformah, ki so si po zbiranju bralcev enake.

Značilnosti in prodaja preko spletnih kanalov

Večina spletnih kanalov ima več možnih načinov prodaje. Nekateri so se celo prilagodili tako, da so naredili posebej stran na aplikaciji namenjeno spletni prodaji. Ko te izbrali kanale, morete zato izbrati še značilnost vaše prodaje. Tukaj so vaše opcije:

  • Google

Preko Googla se prodaje lahko lotite na več načinov. Najpogostejša sta plačljivo spletno oglaševanje z Google Ads ali PPC (Pay Per Click) in neplačljiva promocija z optimizacijo spletne strani ali SEO (Search Engine Optimization). Pri tem vedite, da je plačljivo spletno oglaševanje boljša začasna rešitev, SEO optimizacija pa boljša dolgoročna rešitev.

  • Facebook

Preko Facebooka spletna prodaja v veliki večini poteka s pomočjo Facebook Ads. To spada pod plačljivo promocijo, saj vsak glas stane 5 Evrov. Neplačljiva promocija na Facebooku skoraj ne obstaja. Facebook namreč dela po reku PAY AND PLAY

  • Linkedin

Plačljiva promocija na Linkedinu je zelo draga, prav tako pa neplačljiva promocija poteka veliko časa. Da si pridobite bralce neplačniško lahko porabite več let.

  • YouTube

Če se lotite prodaje preko YouTuba, se zavedajte, da večino promovije poteka v obliki videov. Vaš način prodaje se na tem kanalu, zato kar najbolj razlikuje od drugih. Tukaj je svetovano, da prodajate s pomočjo plačljive promocije, skozi večje kanale, ki so jih naredili drugi.

Več o spletnem in digitalnem marketingu si lahko ogledate spodaj. 

https://youtu.be/NvgJ2mPWHX8

Za digitalni marketing tečaj, ki vključuje tudi tečaj spletnega marketinga, obiščite MatijaZajšek.com. S tem izboljšate uvrstitev vaše strani na Googlu in se podrobneje seznanite s prodajo preko drugih digitalnih kanalov in platform.