Učinkovita spletna stran in učinkovit (plačljiv in brezplačni) spletni nastop

Spodaj je objavljen zapis za vse, ki jih zanima učinkovita spletna stran.

Vsi podjetniki, ki se podamo na pot spletnega nastopa in prodaje preko interneta, smo seveda zelo zainteresirani za to, da bo naš spletni nastop (ki lahko ima lahko čisto različne namene) predvsem učinkovit.

Pri čemer pa vsi pod pojmom učinkovitost razumemo različne termine.

Razumevanje investicije v učinkovit spletni nastop  oz. spletno oglaševanje

Nedvomno je že sama investicija v izdelavo spletne strani, sama po sebi, različno visok finančni zalogaj in, na srečo, je vedno več podjetnikov, tudi na slovenskem spletnem trgu, ki jih več ne zanima zgolj izdelava krasne spletne vizitke, temveč razmišljajo o tem, da mora njihova spletna stran, če si jo že dajo izdelati, prinašati dobiček oz. najmanj povrniti investicijo v njeno izdelavo.

Zato je vse bolj v porastu, tudi med slovenskimi podjetniki, zanimanje za učinkovito speltno stran, povezano z učinkovitim spletnim nastopom – le ta, pa je, posledično seveda spet povezan s tem ali namerava podjetje v svoj spletni nastop (promocija oz. oglaševanje spletne strani), vložiti kakšna finančna sredstva ali zgolj čas, zato, da si pridobi spletno prepoznavnost po naravni poti.

Od razumevanja smiselnosti investicije v izdelavo učinkovite spletne strani in pa tudi učinkovitega spletnega nastopa, je ključno ali bo podjetje za svoj celovit spletni nastop, “nabralo” lastna finančna sredstva ali bo za slednje, najelo celo kakšen hitri kredit.

Učinkovita spletna stran se uvršča visoko na Googlu tudi z nevsakdanjimi url naslovi (npr. iskalnimi/search zadetki)

Ponavadi se vsi, ki jih zanima učinkovito izdelana spletna stran, zanimajo zato, da je le ta izdelana tako, da se uvršča čim višje na iskalnikih (predvsem Googlu), z najtežjimi ključnimi besedami (t.i. generičnimi ključnimi besedami). Razlog se skriva v tem, da je pač na najtežjih ključnih besedah največ spletnega prometa, žal pa mnogi, ki se osredotoajo samo na težke ključne besede, spregledajo ostale priložnosti, ki jih ponuja njihova spletna stran.

Ena izmed najbolj spregledanih možnosti razmeroma enostavnega izboljšanja učinkovitosti spletne strani je izdelati spletno stran tako, da se ta uvršča visoko v iskalniku Google tudi z url naslovi, ki na strani nastajajo samodejno (po tem, ko npr. v spletno trgovino avtomatsko dodajamo produkte ali, ko na spletno stran dodajamo blog zapise).

Ko v spletno trgovino dodajamo produkte, nastajajo avtomatsko v spletni trgovini, tako imenovane search strani, ki omogočajo, da uporabniki preko iskanja po spletni trgovini najdejo določene produkte.

Enako je pri uporabi notranjega iskalnika na spletni strani, ki ima blog (kjer notranji isklanik omogoča, da uporabniki prej najdejo zapise, ki so za njih zanimivi).

V obeh primerih nastajajo t.i. search url naslovi, ti pa, če seo optimizirani pravilno prav tako lahko rangirajo visoko v iskalniku Google, brez, da bi zanje morali dodajati nove vsebine na naših spletnih strani ali v trgovinah.

Poglejte primer….

Spodaj je prikaz search rezultata slovenske spletne trgovine TopIzbira.si, za ključno besedo spigen (to je znamka ovitkov za telefon), ki se nahaja na prvi strani Googla, kar na petem mestu:

spigen prikaz na googlu

Za ta prikaz ni bilo potrebno spletni trgovini pripraviti nobenega novega url naslova. Zadošča, da so izdelki (ki jih je TopIzbira.si) tako ali tako v svojo spletno trgovino uvrstila, dovolj optimizirani, da zna Google tudi iskalni rezultat uvrstiti med svoje prikaze.

Z nekaj dela (pretežno offpage SEO) je mogoče tak rezultat tudi pripeljati med prve 3 prikaze.

Ali se za učinkovito spletno oglaševanje splača pridobiti finančna sredstva (npr. kredit)?

Tako kot pri vsaki drugi stvari v življenju, velja tudi na področju učinkovitega spletnega nastopa, da je smiselno najeti finančna sredstva (tudi kredit), v primeru, ko natančno razumemo kaj želimo s finančnimi sredstvi (kreditom) tudi doseči in, ko nam je kristalno jasno, kako bomo najeti kredit, tudi poplačali.

Zato začetnikom v spletnem poslu, najemanje kredita za izdelavo spletne strani in kasneje tudi za promocijo spletne strani odsvetujemo, večji, ugodnejši kredit za financiranje spletnega nastopa podjetja, pa pride nedvomno v poštev v trenutkih, ko podjetje že spletno učinkovito nastopa na enem trgu in se želi na spletu širiti na mednarodne trge ali, ko želi na spletu nastopiti z novo ponudbo, novimi izdelki ali storitvami in v dodatnih (komplementarnih) branžah.

Četudi se odločamo za financiranje našega spletnega nastopa s pomočjo kredita, ne bo odveč pri različnih ponudnikih, preveriti obrestne mere hitrih kreditov, upoštevati obdobje odplačevanja kredita, višino zneska potrebnega kredita ter način odplačevanja kredita (vir: Abanka najugodnejši krediti).

Najem kredita za speltni nastop, pa se že sam po sebi, zdi bolj smiselen, ko enkrat podjetje obvlada zakonitosti učinkovitega spletnega nastopa in želi pohitriti svojo spletno vidnost, spletno prodajo, branding blagovne znamke in podobno.

Osnova za učinkovit spletni nastop naj bo najprej poznavanje zakonitosti delovanja spletne prodaje in spletnega marketinga, pri čemer ne bo nič narobe, če podjetje najprej osvoji osnove brezplačnih metod večanja vidnosti spletne strani in prodaje (t.i. optimizacija spletnih strani), kredit in ostala investicijska, finančna sredstva pa investira v spletni razvoj, po tem, ko ima že vzpostavljen sistem rasti spletne strani, vzpostavljeno spletno prodajo in si, navsezadnje, iz naslova že učinkovite spletne prodaje, kredit za financiranje promocije spletne strani, lahklo tudi privošči.

Kaj sploh pomeni učinkovita spletna stran?

učinkovita spletna stranPo čisto preprosti in kmečki logiki, je vsaka spletna stran, ki dosega svoj namen, učinkovita – pri čemer pa je namen, vsaj komercialno usmerjenih internetnih strani, usmerjen v doseganje pozitivnega ROI (povrnitve investicije).

Ogromno podjetnikov enači stilsko dovršenost, estetiko, dobro uporabniško izkušnjo in na sploh lep izgled spletne strani za učinkovito spletno stran, nekaj podjetnikov pa je takšnih, ki smatra, da je učinkovita spletna stran tista, ki ima vzpostavljen reden dotok novih bralcev in obiskovalcev spletne strani.

Vsak obrtnik, ki pa si je dal izdelati svojo spletno stran, pa vam bo zelo preprosto povedal, da je učinkovita spletna stran tista, ki prinaša več, kot odnaša.

Če nas npr. izdelava spletne strani stane 1000€, zraven tega pa imamo z njo še letnih stroškov (domena + gostovanje), še za kakšnih 100€, lahko že rečemo, da je učinkovita spletna stran tudi tista, ki v istem obdobju (npr. leta dni) prinese več denarja nazaj, kot smo zanjo porabili.

Takšno spletno stran, se splača, ne glede na uporabniško izkušnjo in dizajn in njene funkcionalnosti obdržati dolgoročno, saj nam ne prinaša nobenih stroškov. Prej nasprotno, stroške vzdrževanja in ohranjanja spletne strani, si uspemo pokriti s poslom, ki ga iz spletne strani, dobimo nazaj.

Vendar večina podjetnikov nima spletne strani samo za to, da si pokrije z njo stroške, temveč tudi za to, da z njo nekaj zasluži, po možnosti pa je pri vsakem, vsaj malo ambicioznem podjetniku, želja, da preko svoje spletne strani, zasluži vedno več.

Težava ponavadi nastopi takrat, ko ne znamo vnaprej predvideti potrebnih stroškov za to ali se spletno stran sploh splača vzpostavljati do nivoja, da bi prinašala vedno več zaslužka in še posebej takrat, ko ne znamo vnaprej izračunati predvidenega zaslužka iz posamezne spletne strani.

Kako vnaprej izračunamo strošek učinkovite spletne strani?

Če nastopamo na Googlu, je za izračun tega ali se nam sploh splača postaviti in graditi spletno stran z namenom, da bo ta prinašala zaslužek, postopek izračuna dokaj preprost.

Potrebni podatki, ki jih potrebujemo, da izračunamo ali se splača postaviti (in graditi spletno stran), da bo nam ta prinašala zaslužek, so naslednji:

marža za enoto prodanega produkta
strošek postavitve (izdelave) spletne strani
strošek zakupa spletne domene in strošek spletnega gostovanja
strošek spletnega oglaševanja
iskalni volumen (ocenjeno povpraševanje po x produktu)

Če zaslužimo npr. s prodajo enega našega produkta 40€, mesečno pa po nekem produktu povprašuje 1000 ljudi, si lahko obetamo, da bi nam prva pozicija na Googlu, za ta izdelek (ob pogoju, da je naša spletna stran, izdelana kakovostno), prinašal cca. 50% klikov.

A to še ni vse….

Kako odkrijete realno učinkovitost spletne strani?

500 klikov še ne pomeni, 500 nakupov.

Če je povprečna konverzija dobro izdelane spletne strani 5%, pomeni po zgornji izračunici, da si lahko od te spletne strani, obetamo 25 prodaj.

Kar znaša 1000€/mesec.

Ob letnem strošku 1100 € za postavitev, izdelavo, gostovanje in zakup domene spletne strani, se očitno prodaja takšnega produkta (ob takšni količini povpraševanja, splača).

A je ob tem treba opozoriti tudi na strošek razvijanja spletne strani, saj ni samoumevno, da se bo spletna stran, s nekim produktom, znašla kar na prvi strani Googla in vse ostale prehitela.

Ob povprečnem mesečnem strošku razvijanja spletne strani na prve Googlove pozicije, 300€ (za srednje močne ključne, nakupne besede), je treba ta znesek odšteti mesečnemu zaslužku in tako nam ostane na mesec vsega skupaj še “samo” 700€ zaslužka.

Kot vidimo iz danega primera, je kup faktorjev, ki odloča o tem ali se sploh splača postavljati spletno stran, vendar pa za prav vse podjetniške primere velja, da bo manj bolela glava, če znamo pričakovan ROI izračunati in, če znamo oceniti koliko si sploh od spletne strani lahko obetamo.

V kolikor nam to ne gre, bo naša spletna stran, nič drugega, kot različno draga spletna vizitka. Ki pa jo kvečjemu obiščemo mi sami, ne pa naši potencialni kupci.

Priporočamo še: Digitalni marketing za začetnike

Video: Edina, resnična skrivnost za učinkovito spletno stran

https://youtu.be/av6PZUS2Tcw

Oznake besedila: učinkovita spletna stran